:
:
Egy hónap múlva, május 24-én elrajtolnak a WNBA 2019-es küzdelmei. A 23. szezonjára készül a liga, melynek életében lesznek változások.
Az elõttünk álló évad versenynaptára nagy változást nem hoz a korábbi évekhez képest. A legfontosabb, hogy bõvült az országos televíziós közvetítést kapó mérkõzések száma. Az ABC/ESPN csoport csatornáin keresztül 16 alapszakasz találkozó juthat el az Egyesült Államokban a legszélesebb közönséghez. Összesen pedig 36 összecsapás közvetítését vállalták, ami azt jelenti, hogy a rájátszásból minden találkozó képernyõre kerül a felületeiken. A közelmúltban került bejelentésre, hogy a CBS Sports Network az elõbbieken felül még 40 mérkõzés országos közvetítését vállalta. Ezek között lesznek fõmûsoridõs csúcsrangadók és hétvégén délutáni összecsapások is. Mondani sem kell, hogy rendkívül fontos a nõi kosárlabdának a minél nagyobb nyilvánosság.
Az elmúlt nyár a Világbajnokság miatt nagyon sûrû menetrend szerint zajlott. Ez nem egy konfliktust szült a klubok és a liga képviselõi között. Ezúttal szellõsebb lesz a versenynaptár. Az alapszakasz tehát május 24-én kezdõdik és szeptember 8-ig tart. Ezt követi majd a rájátszás. A nyitó napon két összecsapásra került sor, a New York Liberty az Indiana Fever, míg az Atlanta Dream a Dallas Wings alakulatát lája vendégül. Az elsõ országos TV-s meccs a második játéknapon, május 25-én jön. Ekkor a címvédõ Seattle Storm egy örökrangadón a Phoenix Mercury-t fogadja. A Storm játékosai ezen a délutánon kapják meg a bajnoki gyûrûket. 2019-ben az All-Star gálát Las Vegasban rendezik július 27-én.
A 2019-es évadra már új logóval és ami a legfontosabb, egy kiemelt partneri szerzõdéssel fordul a liga. A fenti képen látható a WNBA új logója, melyet a Sylvain Labs kreatív ügynökség készített. A cél, hogy napjaink kommunikációs felületeire egy jobban integrálható megjelenést kapjon a liga. Ez pedig a tervek szerint új marketing lehetõségeket nyithat meg. Mivel a 2019-es mezek – amik lentebb láthatóak – és a labdák már gyártásba mentek, így azokon még részben a régi logó szerepel majd. Mindenhol máshol viszont már az új megjelenéssel találkozhatunk.
Az utóbbi évek legnagyobb szponzori együttmûködését is bejelentették. Az AT&T telekommunikációs vállalat lett a liga fõtámogatója. Minden hivatalos felületen, illetve az összes csapat mezén megjelennek. Az AT&T szerepvállalása egészen új dimenziót nyit a liga számára, hiszen a WNBA különbözõ csatornákon beépül majd a AT&T szolgáltatás palettájába, ami megsokszorozhatja a liga elérését. A telekommunikációs óriás számára elsõsorban a nemi egyenlõség támogatása, az LGBTQ mozgalmak jogai mellett való kiállítás és a nõi sport általános népszerûsítése miatt fontos az együttmûködés.
Immár második éve a Nike sportszergyártó a mezek beszállítója a WNBA-ben. Az elmúlt évadhoz hasonlóan a csapatok a Women’s Aeroswift termékcsalád darabjait kapták. A Nike az NBA küzdelmeihez hasonlóan kétféle szín összeállítást kínál a csapatok számára. Az elsõdleges mezek az Icon Edition nevet viselik. Ezek lesznek jellemzõen a hazai szerelések a klubok tradicionális színeivel. A másodlagos mezek pedig Statement Edition néven kerülnek forgalomba. Ezek a klubok másodlagos színeit emelik ki.
Nagy átalakulás nem várható megjelenésben az új szezonra. Továbbra is nõiesebb szabásra törekszik a gyártó, mely speciális hõmérséklet szabályozó anyagot használ. Egy évvel ezelõtt az együttmûködés bejelentésekor már megtudhattuk, hogy digitális test-térképet készítettek több játékoskról. Ezzel meghatározták a nõi sportolók elsõdleges izzadási zónáit és ennek megfelelõen alakították a terveket. Az egyetlen nagy változás, hogy számok csak a mez hátán szerepelnek. Elõl sokkal nagyobb szerepet kap a csapatok logója. Megjelenik tehát a globális támogató az AT&T, illetve a klubok saját mezszponzora is jobban elõtérbe kerül.