Hirdetés
Magyarország

Egyéni edzéstervek szerint zajlik a munka az NKE-FCSM Csatánál

Hirdetés

Az NKE-FCSM Csata erőnléti edzője Horváth Balázs egyéni edzéstervekkel igyekszik formában tartani a csapat játékosait ebben a fizikailag és lelkileg is megterhelő helyzetben. Erről a munkáról nyilatkozott a klub hivatalos honlapjának.

Milyen szereped van abban, hogy a lányok a járvány idején is edzésben maradjanak?

Többen maguktól kerestek meg, hogy készítsek nekik edzéstervet, amit otthon is el tudnak végezni. Most az a feladatom, hogy megpróbáljak egy jó formában lévő csapatot fitten, vagy inkább szinten tartani.

Lehetséges ez?

Természetesen nem. Otthoni körülmények között roppant nehéz elérni azt, amit egyébként profi körülmények között, vagyis a sportcsarnokban vagy a konditeremben, és profi eszközök biztosításával a szezon közben felépítettek. Teljesen más azt mondani egy játékosnak, hogy végezzen gyakorlatot az 1-20 kilós súlyzókkal és a gumiszalagokkal, mint azt, hogy öntsön tele vízzel két kétliteres palackot és azzal végezze el a gyakorlatokat.

A lányok nem tartanak otthon ilyen eszközöket?

Normál esetben nincs szükségük rá, hiszen a klub biztosítja számukra ezeket. A koronavírus-járvány viszont olyan hirtelen jött, mint derült égből a villámcsapás. Volt olyan, aki el akart menni fitness boltba bevásárolni, az üzletet azonban teljesen kifosztották a hosszabb otthonléttől tartó emberek. A jelenség különösen a fővárosban élő játékosainkat érintette rosszul, akik a hétköznapokon könnyen eljutottak a Ludovika Arénába és hozzáfértek mindenhez.

Mi lehet reális cél az otthoni edzéstervekkel?

Az otthon készülésnek leginkább az az értelme, hogy ne a nulláról induljunk el, ha egyszer újra elindulnak a csapatedzések, és a következő alapozásnál fennálló sérülésveszélyt is csökkenthetjük.

Ha egyszer újrakezdhetjük a közös munkát, mennyi idő alatt juthatna el a csapat a bajnokságban látott edzettségi szintre?

Van egy mondás, amely szerint az izom nem felejt. Kell azért egy kis idő, hogy a lányok visszarázódjanak és újra felébresszük az állóképességet és az izom-ideg-agyi kapcsolatokat. Úgy gondolom, nagyjából négy hét munkára lenne szükség, hogy fizikálisan képesek legyünk újra mérkőzést játszani. A történtek nyilván a testet és a lelket is egyaránt megviselik, arra viszont jó lehet ez a roppant hosszú szünet, hogy – ha a járvány időben lecseng és enyhülhetnek a mostani korlátozások – a lányok az új bajnokságra még jobb formát érhetnek el. Most lehet idő izmot építeni és személyre szabott problémákat, hiányosságokat orvosolni. Meg kell próbálni ezt az időszakot otthon, cukros zsákok és vizespalackok társaságában is hasznosan tölteni. Minden csak hozzáállás kérdése, a lányoknál szerencsére ez rendben van.

Mit ajánlasz azoknak, akiknek a játékosainkhoz hasonlóan gondot jelent a testedzés?

Valahogy próbálják meg beiktatni a mindennapjaikba, mert az edzettségi szint rengeteget számít az immunrendszernek. Nem mindegy, hogy valaki mozgásban van, vagy eltunyulva retteg a vírustól, mert a gyenge immunrendszer mellett a plusz stresszfaktor is sokat árthat. Napi 20-30 perces testmozgás és a vitaminok szedése csodákat tehet.

VIDEÓ: