Hirdetés
Utánpótlás

Gáspár Dávid keze alatt pallérozódhattak a Soproni Darazsak Sportakadémia növendékei



:

:

Fotó: Soproni Darazsak Sportakadémia

Hirdetés

Májusban a Sopron Basket vezetőedzője Gáspár Dávid kiscsoportos foglalkozásokat tartott a Soproni Darazsak Sportakadémia tehetséges növendékeinek. Ez immár a harmadik nyár, amikor a szakember a fiatalokkal dolgozott. Ennek a munkának a tapasztalatairól beszélgettünk.

Bár a sportakadémia közösségi oldalain láthattunk felvételeket, de kérlek foglald össze, hány fővel, kikkel dolgoztál májusban?

Múlt hónapban zajlottak a korosztályos országos döntők. Mindig annak figyelembevételével dolgoztunk, hogy éppen kire várnak feladatok saját korosztályában. Ennek megfelelően nem volt egy állandó létszám. Volt olyan, hogy csak három, de akadt, amikor nyolc fő látogatta a foglalkozásokat.

A junior és a kadett csapatból érkeztek tehetségek, fiatalabbak nem vettek részt ezeken az edzéseken. Ács Luca, Erdélyiová Alex, Janzsó Alíz, Molnár Laura, Pásztor Kata, Pfeiffer Virág, Rokob Zora, Sitku Zsuzsanna, Szabó Lili, Szabó Rozina, Török Kata, Vasi Hanna és Völgyi Lili alkotta a csoportot.

Milyen edzésmunkára került sor?

Az edzések lényegét úgy lehetne megfogni, hogy a labdavezetést, a passzkultúrát, különböző befejezés típusokat csiszoltuk. Gondolok itt közeli befejezés típusokra, illetve középtávoli, távoli dobások technikájának fejlesztésére.

Taktikailag az add és fuss játék, a betörés, elmozgás, a jó spacing tanítása volt a cél. Az utolsó két hétben pedig már kontaktban is edzettek a játékosok, ahol leginkább 1-1, 2-2, 3-3 gyakorlatokra került sor. Ezt ölelte fel ez az időszak. Nagyon jó elánnal, odaadással, energiával dolgoztak a lányok. Bízom benne, hogy sikerült adni nekik hasznos dolgokat.

Ez az edzésvezetés egyik más vonala, ami különböző attól, amit az év többi részében teszek a profi játékosokkal. Ha ennyit hozzátehetek, stresszmentesebb és nagyon szívesen csinálom.

Fotó: Soproni Darazsak Sportakadémia

Milyen visszajelzést tud adni ilyen közös munka? A játékosok képzettségéről vagy inkább hozzáállásáról kapsz ilyenkor képet?

Mindkettőről. Nyilván a képzettségről kialakul egy kép. Megmutatkozhat, hogy mi az, amit fejleszteni kell, vagy megerősítést tud adni az az észrevétel, amit az akadémián végzett felmérések igazolnak. Tehát, hogy egy-egy játékosnak melyek a gyengébb pontjai. Ezen felül lehet, hogy egy-egy olyan apróságra fény derül, amit eddig nem vettek észre, de a meglátásom alapján számításba vesznek a későbbiekben.

Említetted a mentalitásukat. Azt is fel lehet mérni, hogy melyik edzésen milyen elánnal, koncentrációval vannak jelen. Hogyan dolgozzák fel az új információkat, miként tudják azokat alkalmazni többszöri gyakorlás után. Ki az, akinél többször kell elmondani valamit, ki az, aki gyorsabban tanul. Ilyen megállapítások abszolút születnek.

Neked van ezzel kapcsolatban jelentéstételi kötelezettséged? Kell szakmai beszámolót készíteni?

Ez hivatalosan nem elvárt, de sokat beszélgetünk az edzőkollégákkal. Ha kikérik a véleményemet, amit rendszeresen megtesznek, azt nagyon szívesen elmondom. Ez egyébként automatikusan jön a mindennapokban. Kialakulnak azok a beszélgetések, amelyek kapcsán meg tudom osztani az észrevételeimet.

A Sopron Basket vezetőedzőjeként gondolom neked is hasznos, ha van egy képed a sportakadémia tehetségeiről?

Emiatt is vállalom ezeket. Én hivatalosan nem állok a sportakadémia alkalmazásában, de szakmailag kapcsolódik a kettő. A fiatalokból lesznek a jövő játékosai. Rendelkeznem kell egy olyan kialakult képpel, hogy a jövőben mely játékosokat szeretném a felnőtt csapat keretében. Ahhoz pedig elengedhetetlen, hogy foglalkozzak velük és legyen egy benyomásom róluk.

Hirdetés