Hirdetés
Archivum

Nagy lehetõség elõtt a nõi sport



:

:

Hirdetés

A napokban jelentette be a világ legnagyobb sporttal foglalkozó médiacsoportja az ESPN, hogy espnW néven nõknek szóló felülettel is jelentkezik 2011 tavaszától. Ezzel a kezdeményezéssel a WNBA és az egyetemi nõi kosárlabda is nagyságrendekkel nagyobb szerephez juthat a médiában.

Az idei õsz nagy találmánya az Egyesült Államokban a sporttal foglalkozó média területén az espnW indulása. Az ESPN új, nõi közönséget megcélzó termékérõl van szó, mely egy internetes portál formájában ölt testet. A nõi sporttal kapcsolatos hírek mellett, nõket érdeklõ témák kerülnek elõtérbe az espnW hasábjain, de erõs lesz a közösségi oldalak szerepe és természetesen megjelennek majd az online video tartalmak is.

A tervek között egyelõre nõi sportcsatorna indítása nem szerepel, de az ESPN csatornáin espnW logó alatt megjelenthetnek saját produkciók és a nõi sportesemények közvetítése is nagyobb teret kaphat.


„Kicsit többet fogunk beszélni a WNBA-rõl és az egyetemi nõi kosárlabdáról, de emellett ugyanúgy teret kap az NFL és az NBA is, illetve minden más jelentõs sportesemény.”
– mondta a tematikáról Laura Gentile, az espnW alelnöke, aki reményét fejezte ki, hogy megsokszorozódnak a nõi sporttal kapcsolatos közvetítések.

Az alelnökasszony hangsúlyozta, hogy rengeteg közvélemény kutatást, fókuszcsoportos vizsgálatot csináltak az utóbbi idõben, hogy tényleg a nõket érdeklõ tartalmakkal álljanak elõ. Érdekes adat, hogy jelenleg az ESPN nézõinek átlagban 24%-a nõ, de a nõi sportok csak 8%-át adják a médiacsoport produkcióinak.

A ’90-es évek végén már volt példa hasonló kezdeményezésre, de a Sports Illustrated for Women 2002-ben érdeklõdés (és hírdetõk) hiányában megszûnt.

Hirdetés