Rekordokat döntött a WNBA szezonnyitója
:
:
Folyamatosan erősödik a WNBA beágyazottsága az Egyesült Államokban a sportszerető közönség körében. Erre jó visszajelzés a nyitó hétvége, mely után az ESPN/ABC csoport történelmi lépésre szánta el magát.
Az ABC csatornán szombaton a Phoenix Mercury és a Los Angeles Sparks összecsapását átlagban 540000 néző követte. Ez 20%-os növekedés a 2019-es szezonnyitó országos nézettségi adataihoz képest. Az ESPN többi közvetítése is szép számokat hozott. Ezek értékelése után hétfőn bejelentették, hogy az eddigi lekötött 24 országos TV-közvetítésre szánt meccs mellé még 13 találkozót képernyőre tűznek.
A fenti adat azt jelenti, hogy az ESPN/ABC csoport 37 összecsapást közvetít. Minden csapat minimum négyszer képernyőre kerül. Még soha ennyi országos televíziós meccs nem volt a WNBA alapszakaszát tekintve a liga indulása óta.
Érdekesség még a hétvégéről, hogy a liga az összes NBA játékosnak küldött egy narancssárga WNBA-s pulóvert. Az volt a cél, hogy a férfi szakág sztárjai ebben készítsenek fotókat, videókat közösségi oldalalakra és népszerűsítsék a női kosárlabdát. Ezt megtették és ennek az eredménye, hogy a Fanatic webáruházában a hétvégén a legnépszerűbb termék volt a narancssárga pulóver.
Saturday’s @WNBA opening day matchup between the @LASparks & @PhoenixMercury on @ABCNetwork was the most-watched opener since 2012
? Viewership was also up 20 percent from the 2019 opener on ABC pic.twitter.com/hFvFCbtxQe
— ESPN PR (@ESPNPR) July 26, 2020