Hirdetés
USA

Bizakodásra okot adó számokat is találunk az Unrivaled nézettségi mutatói között



:

:

Fotó: Unrivaled

Hirdetés

Péntekről szombatra virradóra immár a második játékhét kezdődik az Unrivaled ligában. Mielőtt azonban ráfordulnánk a folytatásra, érdemes visszatekinteni az első játékhétre. Megvannak ugyanis az első televíziós számok, melyek segíthetnek eligazodni, hogy nagyjából milyen pozíciót foglalhat el az új liga.

Az Unrivaled ligában múlt héten helyi idő szerint pénteken este, szombaton délután, illetve hétfőn este rendezték az első játékhét mérkőzéseit. Ebből a pénteki adatok a nyilvánosak, amikor a két mérkőzést a TNT közvetítette. A Lunar Owls – Mist találkozót átlagban 313000 néző követte, míg az azt követő Vinyl – Rose összecsapást 311000 néző. Az este folyamán – helyi idő szerint – 20 óra 15 perckor tetőzött a nézettség. Ekkor 364000-en követték a történéseket.

Természetesen magyar szemmel ezek az adatok önmagukban semmit nem mondanak. Érdemes elhelyezni a számokat.

A mérkőzéseket közvetítő TNT, illetve társcsatornája a TruTV úgy kommunikálta az eredményeket, hogy a legnézettebb női kosaras közvetítései voltak ezek. Azt hozzá kell tenni, hogy eddig ezek a csatornák kizárólag nem kiemelt egyetemi összecsapásokat tűztek képernyőre, ami árnyalja a képet. Ugyanez igaz a streaming adatokra is. Globálisan a YouTube terjeszti a találkozókat, de az Egyesült Államokban a Max és a Max történetének legnézettebb női kosaras közvetítései köthetőek az Unrivaled meccseihez, de nekik sem éppen a női kosár a fő profiljuk.

Csütörtök este az is nyilvánossá vált, hogy a nyitó hétvégébe összesen három millióan néztek bele a három nap alatt, ami kiváló mutató. Leginkább azt mutatja, hogy híre ment a ligának és volt egyfajta érdeklődés az Unrivaled iránt. Női sportban nem lehet elég alkalommal hangsúlyozni, hogy ez mekkora szintlépés.

A fenti egy szép kerekített szám, ami egyébként nagyon fontos üzleti szempontból, de három jóval objektívebb adat siethet a segítségünkre ennek megértésében.

Az első az, hogy többen követték az Unrivaled nyitányát a TNT-n, mint előtte két estével a TNT NHL közvetítését. Akkor is egymás után két jégkorong mérkőzést adott a TNT és azok átlagos nézőszáma 292000 fő volt. Egészen addig, amíg az adott csatornacsaládon belül képes előzni az Unrivaled, nincs baj, sőt! Meg kell várni, hogy amikor elmúlik az újdonság ereje, akkor hol áll be a nézettség. Nyilván az NHL az csak egy átlagos alapszakasz este volt.

Szintén jó összehasonlítási alap lehet, hogy egy másik kiemelt sportágban, ez a golf, szintén indult január elején egy új kezdeményezés. Ami nem más, mint TGL golf. Ennek a médiapartnere az ESPN és ott a nyitó napot 919000 fő követte átlagban. Tekintve, hogy mekkora a golf és a női kosárlabda beágyazottsága és üzleti értéke közötti különbség, egyáltalán nem rossz indításnak az Unrivaled 300000 nézője.

Fotó: Unrivaled

Az Unrivaled liga első szezonjában nem vesz részt Caitlin Clark, aki a női szakág számára egészen új dimenziókat nyitott. A számokat az általa generált felhajtás előtti évekkel érdemes összevetni. Kábelcsatornákon 2022-ben átlagban 372000 néző követte a WNBA mérkőzéseket, majd 2023-ban az ABC, ESPN, CBS WNBA közvetítéseit 505000 fő figyelte. Összegezve, nagyjából a női kosárlabda ennyit tud az Egyesült Államokban. A Caitlin Clark hatással felturbózva sikerült a számokat kozmetikázni, de majd ott is kérdés lesz, ha ez lecseng, akkor milyen átlagon áll be a WNBA. Ezt a közönséget, ami nagyjából a női szakág iránt érdeklődő legelkötelezettebb mag, pedig az Unriveled is behozza.

Nagyjából úgy lehetne mérleget vonni a nyilvánosságra került adatokból, hogy nincs ok a csalódottságra a liga képviselői körében, de az eltúlzott örömre sem. Meg kell várni, hogy az újdonság varázsának elmúlása után a második-harmadik héttől mit tud az Unrivaled. Egy biztos, hogy a kirakatba emelt összesített TV-s adatok (a fenti ábrán szereplő 3 millió néző) és közösségi médiás számok nem rosszak. A fő online médiapartner, a Bleacher Report felületein 31 milliós elérést produkált az Unrivaled. A Bleacher Report TikTok csatornáján 59%-kal jobban teljesítettek az Unrivaled tartalmai, mint a többi sportág januári összátlaga. Ez azt jelenti, hogy a fiatalok megvannak, ami a befektetőknek legalább olyan fontos.

A cikk összeállításához a The Athletic és a sportsmediawatch.com összeállításait, statisztikai gyűjtéseit vettük alapul.

    • A nyitó hétvégét lapunkban is kiemelten követtük:

Fotó: Unrivaled

Hirdetés